Accessoires en opties

Waartoe dient een groene kaart en hoe kom ik eraan?

Een groene kaart heeft u nodig in het buitenland en geldt daar als bewijs dat uw auto verzekerd is. Bij een eventuele schade wisselt u met de groene kaart gegevens uit met de tegenpartij, die u beiden nodig heeft bij het invullen van het schadeformulier. De groene kaart krijgt u automatisch ieder jaar toegestuurd. Heeft u deze onverhoopt niet ontvangen, dan kunt u contact met ons opnemen.

Buitenland

Mag ik met mijn lease-auto naar het buitenland?

Uiteraard mag u met uw lease-auto naar het buitenland reizen. Raadpleegt u echter vooraf uw groene kaart, omdat daar een aantal landen op vermeld staan waar de verzekeringsmaatschappij geen dekking verleent. Voor sommige landen geldt geen of slechts een beperkte dekking.

Wie moet ik bellen bij pech of schade in het buitenland?

Bij pech of schade (zowel in binnenland, als buitenland) belt u de AutoLeaseCenter alarmlijn: Hier wordt u 24 uur per dag, 365 dagen per jaar door ons verder geholpen zodat u zo snel mogelijk uw reis weer kunt vervolgen. * Bij pech op de snelweg in Frankrijk moet alle hulp verlopen via de praatpaal.

Schade

Ik heb geen schadeformulier, hoe kan ik er één krijgen?

U kunt via deze website een schadeformulier aanvragen. Deze wordt u dan per kerende post toegestuurd.

Ik heb schade aan mijn auto, wat moet ik doen?

Bij schade aan de auto, is het noodzakelijk dat u een schadeformulier invult. U kunt via deze website een schadeformulier aanvragen. Belangrijk is dat zowel u, als de wederpartij, het schadeformulier volledig invullen en ondertekenen. Aan de hand van de uitgebreide toelichting in het schadeformulier, is het invullen een fluitje van een cent. Ook als de schade eenzijdig is, moet u een schadeformulier invullen en ondertekenen. Dit stuurt u vervolgens op naar: AutoLeaseCenter T.a.v. Afdeling Schade Heidestraat 10 7513 ZN Enschede Ook is het noodzakelijk dat u de schade meldt bij AutoLeaseCenter, u belt dan naar telefoonnummer 053 - 20 30 150. Hier krijgt u dan te horen, wat u met de schade moet doen.

Wat moet ik doen bij (voor)ruitschade?

Als u de ruitschade gerepareerd wilt hebben, dan kunt u, nadat u de schade telefonisch (053 - 20 30 150) aan ons gemeld heeft, een afspraak maken voor herstel van de ruitschade.